مراسم تجلیل از تعدادی از شاعران ونویسندگان مرودشتی برگزار شد

رشیدی کوچی در شب های ادبیات مرودشت گفت:
از نام گذاری آزاد راه شیراز-اصفهان به نام شهدای قشقایی حمایت می کنیم/کتاب خوانی آرامش بخش و جلا دهنده روح و روان انسان است

به گزارش پایگاه خبری افق مرودشت _برنامه شب های ادبیات مرودشت با حضور جلال رشیدی کوچی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ،همسر زنده یاد محمد بهمن بیگی،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و چهره های سرشناس ادبیات مرودشت در تالار مهر برگزار شد.

مهدی رنجبر رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی مرودشت ضمن خوش آمد گویی به حاضرین در جلسه و بانو سکینه کیانی همسر مرحوم محمد بهمن بیگی با بیان اینکه شهرستان مرودشت  همواره در خصوص تولید محتوی کتاب  وداشتن شاعران وهنرمندان پیشتاز بوده است گفت: این شهرستان  هم اکنون در زمینه چاپ کتاب نیز جایگاه خوبی دارد و آثار متعددی توسط شاعران ونویسندگان آن  تولید و ارائه می‌شود.

رنجبردر آیین تجلیل از سه پیشکسوت حوزه کتاب و ادبیات در تالار فرهنگ و هنرمهر مرودشت با اشاره به جایگاه کتاب و نقش نویسندگان وشاعران مرودشتی که در مقام شاعر و مترجم مورد تجلیل قرار خواهند گرفت، اظهار داشت: به همت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی مرودشت در دوم هر ماه نشست شب های ادبیات مرودشت با حضور نویسندگان،شاعران وهنرمندان برگزار خواهد شد.

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه این مراسم ضمن خوش آمدگویی به همسر زنده یاد محمد بهمن بیگی ،گفت؛ باید قدر حضور در این محافل فرهنگی، ادبی و هنری را بدانیم و قدرشناس باشیم و از ظرفیت های بی شمار و بی بدیل فرهنگ و هنر بهره ببریم.

وی با اشاره به معلم ایل نام و یاد محمد بهمن بیگی را گرامی داشت و افزود؛ زنده یاد حاج جلیل رشیدی از شاگردان این معلم بزرگ و پرافتخار بودند و تربیتی که در کنار زلالی و پاکی اصالت عشایری شکل گرفت، سنگ بنای آموزش عشایری را نهادینه کرد.

سخنگوی فراکسیون عشایر در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: با وجود اینکه آزاد راه شیراز-اصفهان به نام حضرت شاهچراغ (ع) متبریک شده است ولی از نام گذاری این  آزاد راه به نام شهدای قشقایی حمایت می کنیم و روند این تغییر در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری می باشد.

رشیدی کوچی ضمن اشاره به جایگاه کتاب و کتابخوانی ،بیان داشت: مطالعه و خواندن کتاب آرامش دهنده اعضای بدن و جلا دهنده روح و روان انسان می باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در ادامه از زحمات رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت بابت تلاش های شبانه روزی وی در مسیر حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه تشکر نمود.

اجرای موسیقی سنتی و عشایری،حافظ خوانی ،شعر خوانی و بیان خاطره گویی توسط تعدادی از شاعران و نویسندگان و تجلیل از همسر مرحوم بهمن بیگی و مجتبی صادقی،عبدالرضا قیصری و مهدی زارع از نویسندگان و شاعران مرودشتی از دیگر بخش های این برنامه بود.